2016. október 10., hétfő

Google alkalmazások az oktatásban

Google Tour Builder bejegyzés

Történelem szakomhoz kapcsolódóan készítettem a Google Tour Builder nevű alkalmazás segítségével egy virtuális tanulmányi kirándulást, melynek címe: Ókori emlékek  Magyarországon. A túra során öt településre lehet ellátogatni, Szombathelyre, Sopronba, Szőnyre, Tácra és Pécsre. Mindegyik helyszínről megtudhatunk néhány információt, illetve képet vagy videót is megnézhetünk az ott megtalálható emlékekről. A virtuális kirándulás elkészítéséhez a következő oldalt használtam: http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/6-lenyugozo-hazai-emlekhely-a-romaiak-idejebol/

Google bejegyzés

Már régebb óta napi szinten használok különböző Google alkalmazásokat, melyek bizonyos értelemben megkönnyítik az életemet. Úgy gondolom, hogy a tanítás során is nagy hasznukat lehetne venni, hiszen az okostelefonok segítségével már szinte bárhol elérhetőek az ilyen alkalmazásokkal elékszített munkák. Konkrét példáimat történelem szakomhoz kapcsolódóan hozom. 
A Google Térképet például nagyon jól lehetne használni az 1848-as pesti forradalom eseményeinek a tanításakor, hiszen annak segítségével könnyen meg lehet mutatni a különböző helyszíneket, a konkrét utcákat, épületeket, ezzel színesebbé téve az órát és valódibbá az eseményeket.
A Google Táblázatok pedig kiválóan alkalmas arra, hogy az osztály tagjai a dokumentumot egymással megosztva párhuzamosan tudják gyűjteni maguknak az órán elhangzott fogalmakat, személyeket, évszámokat és az azokhoz tartozó meghatározásokat, magyarázatokat. S az így közösen összeállított anyag nagy segítséget jelenthet a dolgozatra való készüléskor. 
A Google Dokumentumoknak szintén nagy előnye, hogy egymással megosztva párhuzamosan lehet szerkeszteni az ott létrehozott anyagot. Így ez hasznos lehet az érettségi tételek kidolgozásakor, mégpedig olyan módon. hogy kiosztanánk a tételeket a diákok között, a diákoknak pedig ebben az alkalmazásban kellene dolgozniuk úgy, hogy megosztják a dokumentumot a tanárral. A tanár így folyamatosan tudná követni, hogy hogy haladnak a tételükkel a diákok, valamint megjegyzéseket tudna hozzájuk írni, rámutatva a tévedésekre, hiányokra. Így eredményesebb és gyorsabb lehet az előrehaladás, hiszen nem kell megvárni, hogy az órán találkozzon a diákkal a tanár, hanem folyamatos kontaktban tudnak lenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése