2016. szeptember 27., kedd

Digitális tananyag bejegyzés

Történelem-angol szakpáron tanulok, és mivel úgy gondolom, hogy a történelem órákat szokták unalmasabbnak, szárazabbnak és kevésbé interaktívnak tartani a diákok a két tárgy közül, ezért ezt választottam ehhez a feladathoz, remélve, hogy ezen tapasztalat is hozzájárul ahhoz, hogy kreatívabb módon tudjam tartani majd az óráimat. A történelmen belül pedig az egyik kedvelt témakörömmel, az európai reformációval foglalkoztam, méghozzá megnéztem, hogy milyen digitális anyagok érhetők el ehhez a részhez az SDT-n, a zanzán és a videótanáron.
Az SDT-t találtam a legkevésbé hasznosnak, ugyanis ehhez a tananyaghoz ott csak összefüggő, leírt szöveget találtam, ami a törzsanyagot tartalmazza. De mivel úgyis egy adott tankönyvből fogok majd tanítani, mely minden diák számára elérhető lesz, és valószínűleg azt is fogják a legtöbbet használni, inkább azt venném kiindulási alapnak, mint az itt elérhető szöveget.
A videótanár már sokkal inkább felkeltette az érdeklődésemet, hiszen ott egy videó és egy teszt is fellelhető volt. A videó több mint húsz perces, amit túl hosszúnak találok ahhoz, hogy egy normál, negyvenöt perces óra alatt levetítsek. Ráadásul véleményem szerint kicsit monoton a videóban szereplő tanár előadásmódja, és csak ppt-t használ, ami nem teszi sokkal színesebbé. A hozzá kapcsolódó teszt viszont nagyon jól sikerült, remekül kapcsolódik a videóhoz, fontos dolgokra kérdez rá, és a különböző képi- és hanghatások, illetve megjegyzések remek hangulatot biztosítanak, játékossá teszik a tanulást.  Így a tesztet mindenképpen beépíteném az órába, miután már valamilyen módon, akár csoportokban vagy általam tartott előadás során már feldolgoztuk az anyagot.
A tetszésemet pedig leginkább a zanza nyerte el. Az ott lévő videó időtartamát megfelelőnek találom, ugyanis csak kicsit több, mint négy perces, de mégis tartalmas és színes. Véleményem szerint a diákok is nagyon élveznék, hiszen poénos illusztrációkat tartalmaz, melyek könnyebbé tehetik az információ megjegyzését, valamint azzal, hogy változatos, pörgős és rövid, fenn tudja tartani a figyelmet. A hozzá kapcsolódó kulcskifejezéses feladatat tökéletes lehet arra, hogy mélyítse a tanulók tudását, illetve így írott formában is találkozhatnak a fontos fogalmakkal, azok rövid magyarázatával. Az oldalon talált feladatlapot valószínűleg házi feladatnak adnám ki, ezzel elérve, hogy otthon is elővegyék az adott témát, gondolkodjanak rajta, illetve utánanézzenek párhuzamainak, hatásának.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése